nedelja, 6. julij 2008

Gastarbajterske štorije II

Nekaj mesecev preden sem včeraj končno v živo spoznala Zvoneta in Karmen, sem se z njima, predvsem o našem življenju v Melbournu, pogovarjala po telefonu. V stik smo prišli preko bloga. Tako sem že prej vedela, da sta ljubitelja narave, da v Melbournu živita dve leti in pol in, da sta končno tudi onadva našla trgovino kjer prodajajo bučno olje. Dobili naj bi se že dvakrat prej; enkrat na balkanskemu roštilju, a sem po hitrem postopku morala v Slovenijo, in drugič na večeru s kostanjem in kuhanim vinom, pa tudi takrat ni šlo, ker je Zvone moral v Brisbane. Včeraj pa sva se Chrisom odpeljala proti Lillydaleu, kjer živita. Ker sta skromno rekla, da bomo le nekaj malega prigriznili in popili, sva si dovolila zamuditi 40 minut in z grozo ugotovila, da sva pravzaprav povabljena na večerjo skupaj s še šestimi ljudmi in kasneje, da so sestradani čakali le naju. Se še enkrat globoko opravičujem.

Menu? Štajerska kisla juha, kisle kumarice, noro dober kruh, ki ga čisto po slovenski navadi hodita iskat v Heallesville, Gavrilović jetrena pašteta, narezek z hm, ne vem, šestimi vrstami salame, Jaffa piškoti, Kraš napolitanke... in rdeče vino. Aja, pa srbski borovničev sok. Chrisu so se zasvetile oči in sredi večerje mi je prišepnil: "Doesn't it feel like we're back in Slovenia?" Yes Chris, it did indeed. Pa ne le zaradi hrane, ampak predvsem zaradi sproščenih pogovorov, ki so se vsepovprek odvijali za mizo. Pa seveda zaradi vsebine pogovorov. Oba sva se nasmejala. Chrisova slovenščina postaja vedno boljša in k temu so najbrž pripomogli tedenski telefonski pogovori z očijem. Slovenci za mizo so bil navdušeni in, ker so vajeni vseh možnih angleških naglasov, ki se jih vsakodnevno trudimo dešifrirati prebivalci Melbourna, so ga razumeli. In mu, za razliko od Slovencev v rodni deželi, odgovarjali po slovensko.

Ker smo lahko, smo šinfali Avstralce. (Ne)odnos do hrane in kofetkanja, obsesijo z najcenejšimi, na Kitajskem narejeni izdelki, škrtarjenje, obsesivno šparanje, nerazumevanje malih dnevnih sladkosti, odmaknjenost, zaprtost, vsesplošno pomanjkanje okusa, plastične čevlje, katastrofalne supermarkete, počasnost interneta in baje na splošno zastrarelo tehnologijo. Kako zanimivo, da opažamo iste stvari! Ja, tale večer mi je dobro del. Vedno bomo tujci, pa sploh ne zaradi naglasa, ampak zaradi našega odnosa do okolja v katerem zdaj živimo in, ki ga sicer sprejemamo, se pa z njim velikokrat ne strinjamo, ker nam ni blizu in nas včasih močno živcira. In s tem ni nič narobe, razloži pa relativno zaprtost domala vseh etničnih skupin.

Kot Slovenci smo se seveda veliko pogovarjali o hrani. Po treh letih sem končno izvedela kje in kakšno meso kupiti za govejo juho. In ker sem bila navdušena nad pašteto (večinoma jedla le to) sta nama gostitelja za domov dala eno tubo Gavrilovićke in sir za burek. Kako neavstralsko in kako zelo naše. Ko sva se vozila domov nama ni bilo treba na glas reči kar sva si oba mislila; takšni večeri so možni le z 'našimi' in nikako ne z Avstralci. Včeraj sem se prepričala, da se Chris ne bo vrnil le zaradi mene.

7 komentarjev:

lili pravi ...

a se bosta vrnila v slovenijo?

Chupakabra pravi ...

Mi smo pa ravno zadnjič z MihaTOM in družbo izražali svoj digust nad slovenskimi "kosili", ki jih ti tukaj tako čislaš, češ da gre zmeram za to "dej pojej, a si pojedu, vzem še tole", "pa pridta pravočasno, k bo takrat skuhan", pa podobne bedarije - praktično diametralno nasprotno tvojemu opisu. :) Ampak res...

Sej veš, kaj pravjo - zdomci so največji patrioti.

Lep pozdrav od naju s Tanjo obema, upam, da si najdeta tut kakšen večer več za it ven na pivo in "bullshitat" (da ne bomo rekli lih small talk, k gre za več kot to, predvsem za mentalno izpraznenje greznice)s kolegi. That's what it's all about, če se mene 'praša...;)

Nina pravi ...

Lili, ja upam, da cimprej lahko prideva domov.

Kistur, ne cislam "a si zse pojedu itd'", ker gre meni tudi posiljevanje in kmetavzarstvo totalno na zivce, ampak hrano, ki jo v slo lahko jeste vsak dan, pri nas pa se je ne dobi kar tako povsod. Sem pa res postala obupno patriotska odkar zivim tu. In... pridem nazaj, ker pogresam 'bullshit' :)

Renca pravi ...

Preko kaalen sem nasla tvoj blog in se moram takoj oglasit in povedat, kako sem dol padla - vse nasteto od sinfanja je 100% res!! Sem mislila, da sem samo jaz tak whinger...
Ce hoces naslov delija v Footscrayu (Gavrilovic, Smoki, kumarce, bobi palcke, itd, itd) pa povej!
rs

Nina pravi ...

Živjo Renca,

:)Sem hotela brat tvoj blog, pa nisem nič našla. Z veseljem bi šla v Footscray to deli pogledat. Kdo je kaalen?

Lp

Renca pravi ...

Nina,
http://avstralija.mojforum.si/avstralija-about13.html je forum (bodocih) slovenskih Avstralcev, kjer je kaalen objavila link do tvojega bloga.
Deli: je v Nicholson St, Footscray, cisto blizu zelezniske postaje, imenuje se Bertocchi Deli. Ne vem stevilke, preverim cez kaksen mesec, ko se vrnem iz obiska v LJU:):)

Nina pravi ...

Nina, me veseli, da je moje posredovanje vendarle obrodilo sadove.
Se pa strinjam z vsem napisanim; ni boljšega kot domačica keksi, radenska pa fructalov sok sredi Melbourna. Vedno sem oboževala police "international food" v trgovinah. :)

Lp iz druge strani Zemlje.
Nina